Nowy Rok

nadchodzi wielkimi krokami, a wraz z nim kolejne, odświeżone i pełne praktycznych wskazówek wydanie „Wychowania Fizycznego z Edukacją Zdrowotną”. Jak zwykle dostarczamy dużej porcji nietuzinkowych pomysłów na ciekawe lekcje WF-u, ale także otwieramy cykle nowych zagadnień.

Na prośbę Czytelników w styczniowym numerze rozpoczynamy serię artykułów poświęconych działaniu uczniowskich klubów sportowych. W pierwszej kolejności omawiamy zasady powołania klubu uczniowskiego, a w następnych wydaniach będziemy odpowiadać na najczęstsze pytania nauczycieli wychowania fizycznego związane z ich zaangażowaniem w pracę w klubie.

Dużym zainteresowaniem naszych Czytelników cieszy się także kwestia przeprowadzania testów sprawnościowych wśród uczniów, dlatego w aktualnym wydaniu znajdziecie pierwszy z kilku artykułów na ten temat. Mikołaj Lasek przedstawia argumenty za i przeciw przeprowadzaniu testów sprawności oraz omawia szczegółowe zasady pierwszego z nich – Testu sprawności motorycznej wg Ludwika Denisiuka.

W styczniowym wydaniu magazynu po raz pierwszy na naszych łamach omówimy możliwości pozyskania wsparcia finansowego na działania sportowe w szkole. Chyba każdemu nauczycielowi marzy się nowe wyposażenie sali gimnastycznej czy fundusze na organizację atrakcyjnej imprezy sportowej. Zaczynamy od skatalogowania programów grantowych, a w kolejnych numerach dopowiemy, jakie kroki podjąć, żeby skorzystać z zewnętrznego dofinansowania.

Niech to noworoczne wydanie dostarczy Wam pomysłów, inspiracji i pomoże snuć plany na 2018 rok.

Życzymy Wam owocnego i pełnego zawodowej satysfakcji Nowego Roku!

Zespół redakcyjny wraz z redaktor naczelną Anną Gadzińską-Kryjak

WF Z POMYSŁEM

Gry i zabawy – z Polski i ze świata

Uczniowie, niezależnie od wieku, uwielbiają gry i zabawy, również te „podwórkowe”, nieznane ze szkoły, pokazywane raczej przez rodziców, ciocie lub wujków, a nawet dziadków. Regionalne i narodowe, popularne i niszowe – każdą z nich warto pokazać i sprawić dzieciom i młodzieży wiele radości. Przedstawiamy w artykule kilka propozycji.

Być jak olimpijczycy. Poznajemy znaczenie flagi i znicza olimpijskiego

Scenariusz 90-minutowych zajęć dla II etapu edukacyjnego. Celem zajęć jest promowanie postaw, zasad postępowania oraz symboli igrzysk olimpijskich i porządkowaniu wiadomości przy jednoczesnym doskonaleniu sprawności fizycznej.

W strefie online Prenumeraty PROFESJONALNEJ zamieściliśmy także:

Wykorzystanie piłek lekarskich w koszykówce

Scenariusz 45-minutowych zajęć dla IV etapu edukacyjnego. Lekcja ma na celu doskonalenie podań przy jednoczesnym wzmocnieniu więzi grupowych poprzez grę zespołową, dodatkowo z wykorzystaniem TIK.

W strefie online Prenumeraty PROFESJONALNEJ zamieściliśmy także:

Wykorzystanie TGfU na lekcji WF-u

Scenariusz 45-minutowych zajęć dla IV etapu edukacyjnego. Przedstawiona lekcja ma na celu kształtowanie umiejętności współdziałania uczniów za pomocą TGfU (Teaching Games for Understanding). Podczas lekcji ocenie podlega praca wszystkich zawodników, ich ustawienie się do podania, gra bez piłki oraz zaangażowanie we współdziałanie przy tworzeniu przepisów.

W strefie online Prenumeraty PROFESJONALNEJ zamieściliśmy także:

WARSZTAT WUEFISTY

Testy sprawności fizycznej. Przeprowadzać czy nie?

Dużym zainteresowaniem naszych Czytelników cieszy się kwestia przeprowadzania testów sprawnościowych wśród uczniów, dlatego w aktualnym wydaniu znajdziecie pierwszy z kilku artykułów na ten temat. Mikołaj Lasek przedstawia argumenty za i przeciw przeprowadzaniu testów sprawności oraz omawia szczegółowe zasady pierwszego z nich – Testu sprawności motorycznej wg Ludwika Denisiuka.

Różnorodne zakończenia lekcji wychowania fizycznego

Część końcowa lekcji jest tak samo ważna jak część wstępna i główna. Niestety, często jest ignorowana. Tymczasem powinniśmy sięgać tu po konkretny rodzaj ćwiczeń: uspokajające o stopniowo malejącym natężeniu, pamiętając jednocześnie, że celem tego etapu lekcji jest doprowadzenie organizmu ucznia do stanu spoczynku. Poznajcie 19 różnych pomysłów i ćwiczeń na zakończenie lekcji.

Postacie zaklęte w pomnikach – instrukcja gry miejskiej

Gra miejska jest doskonałą formą realizacji zajęć do wyboru przez ucznia. Zwiedzanie miasta na podstawie prostej gry terenowej dobrze wpisuje się w definicję zajęć z aktywnej turystyki. W artykule zamieszczamy uniwersalny „przepis” na taką wyprawę.

BEZPIECZNE ZAJĘCIA

Regulamin Białej szkoły

Wzór dokumentu do podpisania przez uczestników wyjazdu zimowego

W strefie online Prenumeraty PROFESJONALNEJ zamieściliśmy także:

AWANS ZAWODOWY

ZDROWIE Z POMYSŁEM

Przeczytaj, zanim zjesz. Co zawiera Twój ulubiony batonik?

Scenariusz 45-minutowych zajęć dla I i II etapu edukacyjnego. Celem lekcji jest budowanie świadomości uczniów w zakresie odpowiedzialności i troski o własne zdrowie oraz wdrażanie do świadomych wyborów zdrowej żywności.

W strefie online Prenumeraty PROFESJONALNEJ zamieściliśmy także:

NIEZBĘDNIK

Jak powołać uczniowski klub sportowy

W styczniowym numerze rozpoczynamy serię artykułów poświęconych działaniu uczniowskich klubów sportowych. W pierwszej kolejności omawiamy zasady powołania klubu uczniowskiego, a w następnych wydaniach będziemy odpowiadać na najczęstsze pytania nauczycieli wychowania fizycznego związane z ich zaangażowaniem w pracę w klubie.

Skąd pieniądze na sport? O konkursach, grantach i nie tylko

W styczniowym wydaniu magazynu po raz pierwszy na naszych łamach omawiamy możliwości pozyskania wsparcia finansowego na działania sportowe w szkole. Chyba każdemu nauczycielowi marzy się nowe wyposażenie sali gimnastycznej czy fundusze na organizację atrakcyjnej imprezy sportowej. Zaczynamy od skatalogowania programów grantowych, a w kolejnych numerach dopowiemy, jakie kroki podjąć, żeby skorzystać z zewnętrznego dofinansowania.