Testy sprawności fizycznej. Przeprowadzać czy nie?

Dużym zainteresowaniem naszych Czytelników cieszy się kwestia przeprowadzania testów sprawnościowych wśród uczniów, dlatego w aktualnym wydaniu znajdziecie pierwszy z kilku artykułów na ten temat. Mikołaj Lasek przedstawia argumenty za i przeciw przeprowadzaniu testów sprawności oraz omawia szczegółowe zasady pierwszego z nich – Testu sprawności motorycznej wg Ludwika Denisiuka.

W dzisiejszych czasach, kiedy główną rolą nauczyciela jest przede wszystkim dostrzeganie wysiłku wkładanego przez ucznia w udział w zajęciach, wielu z nas zadaje sobie pytanie, czy w ogóle przeprowadzać testy sprawności fizycznej. Przyjrzyjmy się zatem tej kwestii bliżej.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Różnorodne zakończenia lekcji wychowania fizycznego

Część końcowa lekcji jest tak samo ważna jak część wstępna i główna. Niestety, często jest ignorowana. Tymczasem powinniśmy sięgać tu po konkretny rodzaj ćwiczeń: uspokajające o stopniowo malejącym natężeniu, pamiętając jednocześnie, że celem tego etapu lekcji jest doprowadzenie organizmu ucznia... Czytaj więcej

Postacie zaklęte w pomnikach – instrukcja gry miejskiej

Gra miejska jest doskonałą formą realizacji zajęć do wyboru przez ucznia. Zwiedzanie miasta na podstawie prostej gry terenowej dobrze wpisuje się w definicję zajęć z aktywnej turystyki. W artykule zamieszczamy uniwersalny „przepis” na taką wyprawę.

Czytaj więcej